29 jun 2024 — 25 aug 2024

Limburg Biënnale 2024

Limburg Biënnale inleverdagen 2024
Foto: Rob van Hoorn

Met grote trots presenteren Marres en Odapark de derde editie van de Limburg Biënnale, een tentoonstelling die met 500 werken van ruim 350 kunstenaars een dwarsdoorsnede biedt van de beeldende kunst in Limburg en omgeving. De biënnale is een echt Limburgs feest voor de kunsten. 

Open Call

Volgend op het enorme succes van de vorige twee edities, plaatsten Marres en Odapark in februari van dit jaar een open call voor de derde Limburg Biënnale. 1.400 makers reageerden; samen stuurden zij meer dan 3.000 werken in. 

Van 19 februari t/m 10 maart 2024 konden geïnteresseerden, jong en oud, gevestigd en onbekend, van individu tot collectief, zich met een maximum van drie bestaande kunstwerken inschrijven. Dit mocht elk type kunstwerk zijn: schilderij, video, sculptuur, audio, performance etc.

Jury

Het jury- en curatorenteam van 18 professionele kunstenaars beoordeelde de inzendingen, zonder te weten wie de ingezonden kunstwerken maakten. Vervolgens richten zij met hun selectie een ruimte in bij Marres of Odapark, waar ze ook eigen werk tonen. De jury telt leden uit Limburg en daarbuiten. 

De juryleden van de Limburg Biënnale zijn: Karina Beumer, Eugenie Boon, Katrein Breukers, Anne Büscher, Bonno van Doorn, Pablo Hannon, Jan Hoek, Birthe Leemeijer, Paul Kooiker, Maartje Korstanje, Marijn van Kreij, Anouk Kruithof, Fleur Pierets, Jan Rothuizen, Sanne Vaassen, Wessel Verrijt, Marenne Welten en Han van Wetering

Juryleden

Karina Beumer (Peize, 1988) heeft een interactieve artistieke praktijk die wordt gevormd door dialogen met – of geboeid te worden door – iets of iemand anders. Dit resulteert in video’s, installaties, en publicaties die ontstaan uit tekeningen van observaties en onaangekondigde performances. Beumer zoekt naar een absurde en surreële relatie tussen het innerlijke (gedachten, miscommunicatie) en de fysieke wereld (taal, netwerken). In een droomachtig universum verbindt ze banale kwesties met persoonlijke fantasieën door gebruik te maken van strategieën van bestaande structuren zoals popsongs, blockbusters en live action rollenspellen. Haar film genaamd (…) is te zien op 2doc.nl en op dit moment is Beumer op zoek naar een vervanger voor zichzelf.

Foto: Chloe Op De Beeck

Eugenie Boon (Willemstad, 1995) is een Curaçaose beeldend kunstenaar gevestigd in Den Haag. Ze studeerde cum laude af aan de HKU in 2020 en won de prijs voor Artistic Achievement. In haar praktijk combineert ze storytelling en commentaar, en vertaalt dit in haar performances, schilderijen en installaties. Haar werk is opgenomen in verschillende collecties, onder meer in het Stedelijk Museum Schiedam, en in de collectie van de Vrije Universiteit Amsterdam, AMC. 

Katrein Breukers (Tilburg, 1991) woont en werkt in Rotterdam. Ze studeerde af aan de FHK in Tilburg en deed een masteropleiding Beeldende Kunst aan de AKV St. Joost in ‘s-Hertogenbosch. Projectmatig werken kenmerkt haar praktijk, waarin ze ruimte maakt voor samenwerking en improvisatie, en waarin ze een persoonlijke aanpak hanteert. In haar installaties implementeert Beukers verschillende technieken en materialen, met name keramiek en textiel. Ze herwaardeert praktijken van decoratief vakmanschap die historisch gezien niet als hogere kunstvormen worden beschouwd. Een voorbeeld van dit streven is het gebruik van de quilt in haar recente werken. Breukers’ werk was te zien in galeries en kunstruimtes, waaronder bij TENT in Rotterdam Gallery Vriend van Bavink in Amsterdam en Hotel Maria Kapel in Hoorn. Ze ontving verschillende stipendia en in 2017 won zij de AG-Kunstprijs.

Anne Büscher (Stuttgart, 1991) verbindt kunst, design en wetenschap door middel van artistieke experimenten, waarin ze de gebruikelijke functies en identiteit van bekende materialen zoals glas, steen, fotopapier, lucht, licht en elektriciteit in vraag stelt en verruimt. Haar werken nemen de vorm aan van arrangementen, artistieke documentatie en objecten die pas hun volledige potentieel bereiken wanneer ze geactiveerd of gebruikt worden. Büscher’s creaties komen voort uit haar scherpe bewustzijn van de inherente gevoeligheid van objecten en spelen met de relatie tussen authenticiteit en verbeelding. Ze heeft deelgenomen aan verschillende internationale residenties en haar werk is tentoongesteld op diverse locaties, waaronder PAD Paris, TOKAS Tokyo, Miriam Gallery New York en Ludwig Forum Aachen.

Bonno van Doorn (Amsterdam, 1977) studeerde af aan de Gerrit Rietveld Academie in 2008, waarna bekend werd door zijn schilderijen en sculpturen die hij verwerkt in uitgebreide installaties. Zijn werk was op een reeks locaties te zien, onder meer bij C&H Galerie (Amsterdam), Greylight Projects in (Brussel), Supermarket Art Fair (Stockholm) en bij Marres in Maastricht. Van Doorn gaf tevens les aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam. Hij is ook medeoprichter van ART BAR KIPPY.

Pablo Hannon (Santiago, 1973) verkent verschillende expressies in zijn artistieke praktijk. Vanuit zijn activistische roots in Mapuche (Chili) en bewustzijn van onrechtvaardigheid elders in de wereld, richtte hij The School op; een fluïde, autonome ruimte en methodologie waarmee hij toegankelijke, interdisciplinaire samenwerkingen met lokale en internationale participanten mogelijk maakt. Hannons’ eigen artistieke experimenten berusten op tekenkunst en vormgeving en spelen in op de geïmproviseerde en performatieve interactie met het publiek. Hij deelt zijn kennis, vaardigheden en speelsheid op verschillende kunstacademies, onder andere Hogeschool Zuyd.

Foto: Ilse Jooken

Jan Hoek (1984) voelt zich aangetrokken tot de schoonheid van buitenstaanders en werkt graag wereldwijd samen met mensen die normaal gesproken over het hoofd worden gezien. In Hoek’s universum zijn ‘normale’ mensen vreemden en heersen de ‘outsiders’. Zo heeft Hoek een wereld van supersterren gefotografeerd, zoals de taxichauffeurs van Nairobi, heeft hij psychedelische zines gemaakt over sekstoerismehoofdstad Pattaya (Thailand), en heeft hij een serie gemaakt over de Maasai (Kenia & Tanzania) om hun stereotyperende imago te doorbreken. Hij heeft werken gepresenteerd in Foam (Amsterdam), Unseen Festival (Amsterdam), Photoville (New York), Fomu (Antwerpen) en Lagos Photo (Lagos).

patricia kaersenhout (we/us) (Den Helder, 1966) is een Afro-Nederlandse beeldend kunstenaar en denker. In haar werk onderzoekt ze de nog altijd actuele erfenis van slavernij en kolonialisme in de Nederlandse context en daarbuiten. kaersenhout heeft een kritische en radicale betrokkenheid bij kwesties rond ras, seksualiteit en gender, en geniet erkenning om haar tomeloze inzet voor artistieke en activistische projecten. 

Ze staat bekend om haar veelzijdige projecten in en met de samenleving, waarin ze haar publiek vraagt na te denken over hoe zijzelf mogelijk betrokken zijn bij de Nederlandse en Europese koloniale geschiedenis en haar hedendaagse erfenis. kersenhout’s werk omvat een monument ter nagedachtenis aan de Trans Atlantische slavernij, Monument van Vlucht en Verzet, dat in opdracht van de gemeente Utrecht werd gemaakt, (H)erkennen herbouwen; De wonderkamers van het Rotterdams Verleden in opdracht van de Kunsthal en museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam, en haar monografie Open-Ended Visons of Possibilities dat werd uitgegeven door Japsam publishers en werd gelanceerd in 2023.

Foto: © Paco Núñez

Paul Kooiker (Rotterdam, 1964) studeerde aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag en aan de Rijksakademie in Amsterdam (1990-1992). Kooiker werd in 1996 bekroond met de Prix-de-Rome Fotografie en in 2009 met de A. Roland Holst Award voor zijn oeuvre. Het werk van Kooiker is in tal van solo- en groepstentoonstellingen in binnen- en buitenland te zien geweest, waaronder in Museum Folkwang, Essen (2021/22, DE); Museum Voorlinden, Wassenaar (2020, NL); Centraal Museum, Utrecht (2020, NL); FOMU Fotomuseum, Antwerpen (2018, BE); Fotomuseum Den Haag (2014, NL) en Museum Boijmans Van Beuningen, Rotterdam (2009, NL). Zijn werk bevindt zich in tal van internationale openbare en particuliere collecties.

De kunstenaarspraktijk van Maartje Korstanje (Goes, 1982) wordt gedreven door een sterk besef van de eindigheid van het leven en de omgang met dit besef. Zij richt zich op de spanning tussen groei en verval, zowel in de natuurlijke als in de kunstmatige wereld, maar voornamelijk in het grensgebied waar beide werelden elkaar ontmoeten. Intuïtie en verbeelding zijn belangrijke drijfveren in dit scheppend oeuvre en hoewel Korstanje met uiteenlopende materialen werkt is karton een vaste basis, waarbij constant nieuwe mogelijkheden worden onderzocht.

Korstanje studeerde aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving St. Joost (Breda) en het Sandberg Instituut (Amsterdam). Ze was één van de winnaars van de Prix de Rome in 2007 en werd in 2014 genomineerd voor de Volkskrant Beeldende Kunstprijs. Ook deed zij mee aan verschillende residentie programma’s en werd haar werk onder meer gepresenteerd in Kunstmuseum Den Haag, ISCP New York en Gyeonggi Museum of Contemporary Ceramic Art in Korea.

Marijn van Kreij (Middelrode, 1978) maakt tekeningen, collages en mobiles die hij samenbrengt in zorgvuldig gecomponeerde tentoonstellingen. In zijn werk combineert hij kunsthistorische referenties met illustraties uit kinderboeken, verpakkingen van etenswaar of gevonden dichtregels. Het hergebruik van beeld en taal, het werken met herhaling, en een focus op de handeling van het tekenen en schilderen zélf vormen de kern van zijn veelzijdige praktijk. In 2024 is zijn solotentoonstelling How to Look at a Spiral, te zien in De Pont, Tilburg. Marijn van Kreij is als docent verbonden aan de Gerrit Rietveld Academie en werkt samen met andere makers uit de kunst- en theaterwereld binnen het collectief it is part of an ensemble.

Anouk Kruithof (Dordrecht, 1981) is transdisciplinair kunstenaar en houdt zich bezig met verschillende digitale en analoge praktijken. Haar werk verbeeldt de vergankelijkheid en chaos van deze wereld door urgente maatschappelijke vraagstukken aan te kaarten en deze vanuit persoonlijke ervaring te benaderen. Kruithof wil hiermee de gevoeligheden van de huidige tijdsgeest blootleggen. Kruithof had eerder solotentoonstellingen in Foam Amsterdam, Centro de la Imagen Mexico City en Stedelijk Museum Amsterdam. Haar werk is ook opgenomen in de collecties van SFMoMA (San Francisco), Museum Folkwang (Essen) en Museum Voorlinden (Wassenaar). Kruithof werd geselecteerd voor de Eregalerij van de Nederlandse fotografie in het Nederlands Fotomuseum in 2021 en haar meest gerenommeerde project Universal Tongue werd internationaal in verschillende musea tentoongesteld.

Birthe Leemeijer (Amsterdam, 1972) woont in Heemstede en volgde behalve een opleiding aan de Rietveldacademie en het Sandberg instituut ook een hoveniersopleiding. Voor haar is het werken in de open ruimte de ideale conditie om de betekenis van de kunst en haar plaats in de wereld te bevragen. Om dat te realiseren gaat zij een samenwerking aan met steeds andere partijen en betrokkenen die zich mede inzetten om het project inhoud en vorm te geven. Daarbij speelt de al dan niet aanwezigheid van andere levensvormen (planten, dieren) en de waarde die we daaraan toekennen een steeds belangrijkere rol. Werken die Leemeijer onder andere heeft gerealiseerd zijn een Reservaat voor Eenzaamheid in Almere, de IJsfontein in Dokkum, en L’Essence de Mastenbroek. Dit laatste werk is een parfum, het resultaat van een zoektocht naar de essentie van de polder Mastenbroek. De geur, een vloeibaar landschap, vindt via een geheim leidingstelsel zijn weg naar allerlei tentoonstellingen in de wereld, zoals een installatie in het Nederlands paviljoen op de wereldtentoonstelling in Dubai in 2021 en binnenkort in het Museum Krona in Uden. Ook won ze in 1996 de basisprijs Prix de Rome, kunst in de publieke ruimte.

Foto: Lola Mooij

Fleur Pierets (Zelzate, 1973) is een Belgische performancekunstenaar, bestselling schrijver en LGBTQ+ activist. Samen met haar vrouw Julian P. Boom richtte ze Et Alors? Magazine op en lanceerde ze in 2017 22-The Project, een performance kunstwerk waarin het stel van plan was te trouwen in elk land dat destijds het homohuwelijk legaliseerde. Ze trouwden in vier landen voordat Boom vroegtijdig kwam te overlijden. Dit leidde in 2018 tot Pierets’ schijversdebuut met haar memoire Julian, welke momenteel verfilmd wordt door het productiehuis van Lukas Dhont. Pierets’ schreef vervolgens het tweedelige kinderboek Love Around the World (2019) en Love is Love (2020), en een nieuwe roman Heerlijk Monster (2024). Daarnaast presenteert ze wereldwijd op consulaten, ambassades en bij bedrijven zoals Google over het belang van LHBTQ+ rechten. Momenteel werkt ze aan een opera, een nieuwe roman en een performance kunstwerk dat in oktober 2024 in première gaat. 

Jan Rothuizen (Amsterdam, 1968) is een hedendaags beeldend kunstenaar die verschillende publicaties geeft uitgebracht. Sommige hiervan zijn vertaald naar het Engels, Spaans en Chinees. Zijn werk staat maandelijks in de Volkskrant en is internationaal tentoongesteld bij verschillende gerenommeerde instituten, zoals het Museum of Modern Art in New York, Stedelijk Museum in Amsterdam en op de Internationale Architectuur Tentoonstelling van La Biennale di Venezia. Dit najaar verschijnt een nieuwe editie van zijn boek ‘De zachte atlas van Amsterdam’. Hij was eerder jurylid voor de AFK Amsterdam Prijs (2022) en zit in verschillende nationale kunstcommissies.

Foto: Stijn Rademaker

Sanne Vaassen (Heerlen, 1991) onderzoekt binnen haar artistieke praktijk de vloeiende transitie van materie en fenomenen zoals de cyclus van water, de transformatie van bomen gedurende de seizoenen en de evolutie van taal. Centrale thema’s binnen haar uiteenlopende werken zijn dan ook tijd en processen van verandering. Hiermee deelt Vaassen’s werk een raakvlak met andere disciplines zoals ecologie, geografie, geschiedenis en antropologie. Haar werk was eerder te zien in verschillende groeps- en solotentoonstellingen in binnen en buitenland, waaronder in het Bonnefantenmuseum (Maastricht), SALTS (Basel), Unit 1 Gallery (Londen), en 601Artspace (New York). Ook was ze was resident aan de Jan Van Eyck Academie in 2014-2015. 

Wessel Verrijt (Lierop, 1992) maakt sculpturen, architecturale voertuigen, tactiele mobiles en levendige personages. Deze zijn zowel robuust als fragiel, chaotisch en ordelijk. Het lijken levende wezens en suggereren een ritueel of een processie die tot stilstand is gekomen. Als zodanig verkent Verrijt het idee van ‘levende materie’; wanneer lichaam en materie samensmelten en materie menselijke trekken en emoties aanneemt. Dit is een manier om de sculpturen te vermengen met het fysieke lichaam in zogenaamde ‘hybride entiteiten’. Materialen die worden beschouwd als vergeten en achtergelaten, gedreven door consumentisme en industrialisme, bevinden zich in de dode hoeken van onze ecosystemen. In het werk van Verrijt ontwaken ze als een rebellie tegen hun kort geplande leven. Verrijt heeft recent tentoongesteld bij Cinedans, Eye Museum (Amsterdam), H3H Biënnale (Oosterhout), CODA Museum (Apeldoorn), Paltz Biënnale (Soest), Museum Jan Cunen (Oss), Das Leben am Haverkamp (Den Haag), AADK (Blanca, Spanje) & Heerz Tooya (Veliko Tarnovo, Bulgarije).

Marenne Welten (Valburg, 1959) woont en werkt in Middelburg. Ze onderzoekt in haar werk de manier waarop emoties, associaties, en herinneringen onze perceptie en betekenisgeving vormen. Ze studeerde af aan de Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost in Breda waarna ze een paar jaar in Antwerpen woonde en werkte. Sindsdien zijn haar schilderijen en collages tentoongesteld in verschillende groeps- en solotentoonstellingen in binnen en buitenland, waaronder op verschillende plekken in New York, in Stedelijk Museum Breda, Albada Jelgersma Gallery Amsterdam en Kunsthalle Lingen. Haar werk wordt momenteel vertegenwoordigd door galeries Harkawik (New York) en Tegenbosch van Vreden (Amsterdam), en wordt ondersteund door het Mondriaan Fonds. 

Han van Wetering (Maastricht, 1948) is beeldend kunstenaar en staat onder andere bekend om zijn sculpturen die permanent gevestigd zijn in het centrum van Maastricht. Zo is zijn kleurrijke ensemble van carnavalslieden ’t Zaat hermenieke (1993) te zien op het Vrijthof. Eerder werden zijn werken getoond bij verschillende galeries in en buiten Limburg. Van Wetering werkt vaak met brons en keramiek, maar is als doorgewinterd kunstenaar en gerenommeerd ‘dwarsligger’ ook vaardig in andere materialen.

Foto: © Fotomeulenhof

Foto: Rob van Hoorn
Marenne Welten staat niet op de foto

Deelnemers Limburg Biënnale 2024

Corine Aalvanger, Ad van Aart, Agil Abdullayev, Eliot Allsop, Mario Sergio Alvarez Gonzalez, Dani Andres Ordoñez Muñoz & Lieve van den Bijgaart, Eric Arnal, Sarah Atzori De Bruin, Rob van Avesaath, Rachel Bacon, Stanislav Bagdia, Daria Baiocchi, Enny Beerden, Elise Berenstein, Mariëlle van den Bergh, Liesje van den Berk, Maya Berkhof, Ireen Bessems, Karina Beumer, Alex Bex, Adam Bialek, Rachel de Bie, Paula Biesmans & Klaas Kloosterhuis, Else Bijnens, Sjors Bindels, Florentijn de Boer, Annemie Bogaerts, Adriana Bogdanova, Noor Boiten, Eugenie Boon, Jaimary Boon, Boosten, Sabine Borgerhoff, Katia Borghesi, Melanie Bosboom, Geertje Brandenburg, Brénine Brénine, Katrein Breukers, Petra ten Brinke, Monique Broekman, Freija Broeren, Renée Bus, Anne Büscher, Jacqueline Caris, Omar Castillo Alfaro, Senna Castro, Bertrand Cavalier, Chantal CHALEM, Pao Chutijirawong, Rien Claessen, Jop Claessens, Livia Claesson, Ines Claus, COLETTE CLEEREN, Deniece Sami Juliana Clermonts, Adrienne Coenegracht, Monique Coppieters, Lennart Creutzburg, Amber Croonen, Yuxuan Cui, Nousjka Daniëls, De Boer, Boris Deben, Tine Deboelpaep, Benjamin Deffner, Bram Dehouck, Nele Demeulemeester, Timo Demollin, Anne Devue, Caroline Diemel, Caroline Diepstraten, Mike Dings, Ridho Maulana Dirgantara, Nico Djavanshir, Erin C. Doherty, Bonno van Doorn, Dovski, Sindy Driessen, Jeroen Duijf, Femmie Duiven, duo Wonder, Veerle van Esser, Larissa Esvelt, Jeroen Evertz, Jordan Faber, Maxime Fauconnier, Diana Fedoriaka, Jean-Luc Feixa, Fenner, Sterre Fermin, Maartje Folkeringa, Pui Yan Fong, Jan Franssen, Janina Frye, Arianne van der Gaag, Raquel Gandra, Yannick Ganseman, Barbara Gasparini di Gaetano, Truus Gelissen, Joost van Gennip, Loet Gescher, Johannes Gierlinger, Elena Giolo, Goldiie, Sebastián González de Gortari, Safae Gounane, Timo van Grinsven, Sarah Rose Guitian Nederlof, Carlos Guzman, Annemiek de Haan, Harrie Habets, Henk Haest, Sophie Hana, Pablo Hannon, Jacqueline Hanssen, Lotte Hauben, Atelier Haven, Katarina Head, Charmaine de Heij, Esther van der Heijden, Trees Heil, Johan Helder, Frank Helsloot, Marly Hendricks, Justine Hendrikx, Michel van Henten, Gaspard Emma Hers, Heusinkveld, Diewke van den Heuvel, Kaan Hicyilmaz, Jan Hoek, Paulina Hoffmann, Lotte Holterman, Arielle Holtz, Mara Hop, Iris Houkes, Clara van den Hout, Niekie Houwen, Shanna Huijbregts, Audrey Huis, Teresa Hunyadi, Tycho Hupperets, Silvana Hurtado Dianderas, Angelo Iaia, Otto Iriks, Toon Jans, Petra C.T. de Jong, Conny Jongmans, Tamara Jungnickel, Hyungee Kang, Nikolay Karabinovych, Thalia Karpouzi, Corina Karstenberg, Wianda Keizer, Jaane Kentrop, Koen Kievits, Roona YJ Kim, Judith Maria Kleintjes, Maria Kley, Jenetta de Konink, Jelmer Konjo, Ina Kooper, Maartje Korstanje, Paula M Kowalski, Marijn van Kreij, Mirjam Kruisselbrink, Anouk Kruithof, Jelle van Kuilenburg, Polly Kunst, Zwaantje Kurpershoek, Mathias Kuypers, Henriëtte van der Laan, Mirte van Laarhoven,

Marjolein Labeeû, Ilse Lambrichts, Roderick Laperdrix & Caz Egelie & Jesse Strikwerda, Henny Laumen, Camie Laure, Chantal Le Doux, Birthe Leemeijer, Flora Lemmens, Marian Lesage, Didianne Leusink, Lichtelijk Creatief Design, Sarah Linde, Louis van der Linden, Aagje Linssen, Zhiyi Liu, Don Londi, Willy Looyen, Luciana Lopez Schütz, Los DQ, Chiel Lubbers, Wietske Lycklama à Nijeholt, erik van maarschalkerwaard, Roland Maas, MABA, Sandra Mackus, Linda Maissan, Aleksejs Mališevs, Keetje Mans, Eline Martin, Nacho Martín Encinas, Jochem Mestriner, Renieke Meyfroot, Jelle Annie Michiels, Hilde van Mileghem, Eline Mollema, Mike Moonen, Pleun Moons, Wim Moorman, Valantina Moraitaki, Yvonne Mostard, Indigo Musa, Nausikaä, Ava Nebulas, Anneke Nene, Remy Neumann, Darcy Neven, Joni van Niekerken, Femke Nijs, Kyra Nijskens, Elowyn Nikolov, NOMER, Anna Nunes, Oana Clitan, Ilse Oosterkamp, jo Op de Beeck, Melanie Ouwehand, Monica Overdijk, Anna-Bella Papp, Charles Park, Jean-Philippe Paumier, Madeleine Elisabeth Peccoux, Nikki Pelaez, Fleur Pierets, Lore Pilzecker, Ger Pirson, Nele Plessers, Engel Pluck, Urša Prek, Lilian Ptacek, Paula Punkstina, Fengdan Qin, Aran ra’dparsa, Roos Rademaker, Han Rameckers, Bastiaan Reijnen, Kim Rekkers, René Reynders, Niko Riedinger, Carlette Rijcken, Anja van Rijen, Maartje van Ringen, Roos Roberts, Rein Rodemeier, Hannes van Roosmalen, Jan Rothuizen, Amber Roucourt, Timia Rugenbrink, Ruimtevaarder, Atieh Salari, Geoff  Salmon, Ria Sandbrink, Inderjeet Sandhu, Junya Sato, Carmen Schabracq, Stefanie Schaut, Andreas Schlesinger, Julie van de Schoor, Teun Schouren, Henk Schut, Ies Schute, Maarten Schuurman, Ehecatl Sevilla, Milo Sharafeddine, Gina Siliquini, Ruud Simons, Agata Siwek, Ian Skirvin, Bregje Sliepenbeek, Lisanne Sloots, Krista Smulders & Michiel Ubels, Paweł Sobczak, Joran van Soest, Olena Solodiannykova, Tonni van Sommeren, Ana Sous, Francisco Speicher, Saskia Spitz, Yip Stals, Hanna Steenbergen-Cockerton, Mai Stevens, Jelle Stiphout, Lonneke Stomphorst, Karlijn Surminski, Flore Tanghe, Frans van Tartwijk, Nele Tas, Fienke Teeken, André Terlingen, Sophie Teunissen, sjoerd tim, Jan Timmers, Su Tomesen, Sam Tromp, Katya Tsareva, Rexy Tseng, Ferren Uerlings, Ellen Urselmann, Sanne Vaassen, Niels Vaes, Joris Vaessen, Celine Vahsen, Filiz Van der Velpen, van Win, Inge van der Ven, Fee Veraghtert, Ans Verdijk, Marie Verdurmen, Louisa Vergozisi, Sep Verhoeven, Elisa Verkoelen, Wessel Verrijt, Katrijn Verstegen, Bram Verstraeten, Aline Verstraten, Martijn Verzijl, Dina Vos, Iris de Vries, Karin Vyncke, Rosalie Wammes, Jeroen de Wandel, Yuqi Wang, Shirley Welten, Marenne Welten, Esra Westerburgen, Han van Wetering, Heleen Wiemer, Esmée Willemsen, Katja Windau, Ruben Wit, Niek Wittebrood, Vincent Wolff, Kamila Wolszczak, WONNE, Sigrid van Woudenberg, Pippilotta Yerna, Yinzk, Yuliya Zadorozhnyuk, Jun Zhang, Zhao Zhou, Noa Zuidervaart

25 augustus:
finissage en feest!

Is jouw werk onderdeel van de Limburg Biënnale bij Marres en wil je graag een bijzondere anekdote, een ontroerend verhaal of het concept met betrekking tot jouw kunstwerk delen? 

Marres nodigt je van harte uit om op zondag 25 augustus, tijdens de finissage van de Limburg Biënnale, een korte toelichting te geven op jouw werk. Niet alleen vieren we op die dag de laatste dag van deze succesvolle groepstentoonstelling, dit is ook de kick-off van een reeks festiviteiten rondom het 25-jarig bestaan van Marres. De toegang is die dag gratis, er is taart, er zijn bubbels en hopelijk ben jij er ook bij!

Iedereen is welkom, maar als jij je verhaal wilt delen op zondagmiddag 25 augustus, laat het ons dan weten via info@marres.org.

Foto: Rob van Hoorn

Inleverdagen
Limburg Biënnale 2024

De inleverdagen vonden plaats op 31 mei en 1 juni bij Odapark en op 7 & 8 juni bij Marres.

Bekijk meer
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Show more
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn

Opening Limburg Biënnale 2024 Odapark

De feestelijke opening van de Limburg Biënnale vond plaats op 29 juni bij zowel Odapark als Marres.

Bekijk meer
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Show more
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn

Opening Limburg Biënnale 2024 Marres

De feestelijke opening van de Limburg Biënnale vond plaats op 29 juni bij zowel Odapark als Marres.

Bekijk meer
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Show more
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn
Foto: Rob van Hoorn

Voor de pers

Voor persverzoeken, beeldmateriaal en interviewaanvragen voor deelnemende curatoren en kunstenaars kun je contact opnemen met communicatie@marres.org.

Partners / met dank aan